Özet:
Bu çalışmanın amacı, MEB'e bağlı kamu ilkokullarında uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin ortaya konulmasıdır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmaya amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenen ve Konyaaltı ilçesinde görev yapan 5 öğretmen ve 5 yönetici ile çocukları Konyaaltı ilçesinde öğrenim gören 5 öğrencinin velisi katılmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması desenindedir. Bu nedenle araştırmada da veri toplamak amacı ile yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanarak görüşme tekniği kullanılmış, veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen tüm veriler kodlanmış, araştırmanın amacına uygun olarak çeşitli boyutlar ve bu boyutlara uygun temalar saptanmış, saptanan temalar özetlenip yorumlanmıştır. MEB'e bağlı kamu ilkokullarında uzaktan eğitim uygulamalarında karşılaşılan sorunlar, özellikle pandemi sürecinde yaşanılan mevcut durum değerlendirilerek bazı çözüm önerileri sunulmuştur.