Özet:
Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki İngilizce öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecindeki acil uzaktan eğitimle ilgili görüşlerini almaktır. Bu bağlamda ülke genelinde her bölgeden toplam 396 katılımcıya ulaşılmış ve onlara uzaktan eğitimle ilgili görüş anketi yöneltilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde IBM SPSS 25.0 ve IBM SPSS AMOS 24.0 programları kullanılmıştır. Araştırmada katılımcılardan toplanan verilerde betimsel istatistik yöntemlere başvurulmuştur. Uzaktan Eğitim Algı Ölçeği'nin alt boyutlarını belirlemek için ankete açımlayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Faktör analizinin uygulandığı anketin güvenirliğini belirlemek için Cronbach Alpha katsayısı kullanılmış, faktör analizi sonucunda elde edilen alt boyutların geçerlilik ve uyum iyiliğini belirlemek için IBM SPSS AMOS programında doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Bireylerin sosyo-demografik özelliklerine göre uzaktan eğitim algılarındaki farklılıkların analizinde iki grup arasındaki fark için bağımsız örneklem t-testi, ikiden fazla grup olduğunda, gruplar arası parametreleri karşılaştırmak için One Way Anova testi kullanılmıştır. Bütün bulgular analiz edildikten ve incelendikten sonra İngilizce öğretmenlerinin cinsiyet, yaş, görev süresi, görev bölgesi, çalıştıkları kurum ve İnternet erişim şekilleriyle ilgili sonuçlara ulaşılmıştır. Ayrıca anket maddeleri tek tek ele alınıp İngilizce öğretmenlerinin uzaktan eğitimle ilgili düşünceleri analiz edilmiştir. Bütün bu bulgular katılımcıların uzaktan eğitime karşı olumsuz bir tutum içinde olduklarını ve geliştirilmesi gereken noktalar olduğunu düşündüklerini ortaya çıkarmıştır. Çalışmanın bulguları incelenmiş ve Milli Eğitim Bakanlığı'na, öğretmenlere ve velilere kuramsal ve eğitimsel öneriler yapılmıştır.