Özet:
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf matematik dersi ondalık sayılar konusunun hikaye yoluyla öğretiminin, öğrencilerin matematik başarısına, matematik kaygısına ve matematik tutumuna etkisinin olup olmadığını belirlemektir. Çalışma öntest-sontest desenli yarı deneysel bir çalışmadır. Uygulama süresince matematik dersi deney grubunda hikaye yoluyla anlatılmış, kontrol grubunda ise geleneksel sunuş yoluyla öğretim yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, İzmir ili Bornova ilçesinde amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen bir ilkokulun 5. sınıfına devam eden toplam 64 öğrenciyle yürütülmüştür. Verilerin toplanması için matematik başarı testi, matematik kaygı ölçeği ve matematik tutum ölçeği kullanılmıştır. Toplanan veriler, araştırmacı tarafından önceden hazırlanan derecelendirme ölçeğine göre puanlandırılmıştır ve analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre; hikaye yoluyla öğretimin geleneksel yönteme göre matematik başarısını artırmada ve matematik kaygısını azaltmada etkili olduğu tespit edilmiştir. Matematik tutum puanları her iki grupta da artmış fakat anlamlı bir artış olmamıştır.