Abstract:
Bu araştırmada Isparta ilindeki resmi ve özel ortaöğretim düzeyi okullarda görev yapan Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerinin internet ortamındaki edebiyat eğitimine yönelik sitelere ilişkin görüşlerinin saptanması amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Isparta ilindeki resmi ve özel ortaöğretim düzeyi okullarda görevli 201 Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise evrenden geri dönüş oranı dikkate alınarak belirlenmiştir. Evrende bulunan 201 Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeninden 151 öğretmen gönderilen ankete katılmıştır. Verilerin analizi örneklemi oluşturan 151 kişi üzerinden yapılmıştır. Örneklemi oluşturan bu 151 kişi evrende bulunan kişilerin %75'ine karşılık gelmektedir. Araştırma sonucunda, Isparta ilinde görev yapan Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerinin Edebiyat öğretimine yönelik internet sitelerinden çoğunlukla yararlandıkları, bu siteleri öğretmenler açısından yararlı gördükleri, edebiyat sitelerini ders, seminer, konu, vb. hazırlıklarında kullandıkları ortaya çıkmıştır. Elde edilen sonuçlar kapsamında yapılan değerlendirmede edebiyat sitelerinin edebiyat öğretimine olumlu katkısının olduğu bulgusuna varılmıştır.