Abstract:
Bu çalışma, Fen Bilgisi ve Sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını çeşitli değişkenler (cinsiyet, yaş aralığı, sınıf düzeyi, bölümü tercih sırası, mezun oldukları lise türü, ailede ya da çevrede öğretmen olup olmaması, aile gelir düzeyi, anne-baba öğrenim durumu, mesleği tercih etme nedeni ve önceki yaşadığı yerleşim yeri) açısından incelemeyi ve bölümler arası karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaç kapsamında 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılı güz döneminde (I.Yarıyıl) Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği Bölümlerinin bütün sınıf düzeylerinde öğrenim gören 480 öğretmen adayı ile çalışılmıştır. Araştırmada yöntem olarak genel (betimsel) tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarına araştırmacı tarafından hazırlanan "Kişisel Bilgi Formu" ve Üstüner (2006) tarafından hazırlanan 34 maddeden oluşan beşli likert tipi "Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği" uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulardan Fen Bilgisi ve Sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının genel olarak "Olumlu" düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmaktadır. Öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumları ile diğer değişkenler arasında bölümlere göre farklılıklar bulunmuştur.