Özet:
Bu çalışmanın amacı, Antalya Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde etkinlik gösteren özel dershane öğretmenlerinin, kurum yöneticilerinin yönetsel davranışlarının (karar verme, iletişim, değerlendirme, planlama boyutları açısından), öğretmenlerin iş doyumlarına etkisi konusundaki görüşlerinin ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmaya özel dershanelerde görev yapan öğretmenler dahil edilmiştir. Araştırmanın evrenini, Antalya il merkezindeki 55 dershanede çalışan 1400 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini dershanelerde çalışan 402 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin istatistiksel analizinde, yüzde, aritmetik ortalama, t-testi, tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Anlamlılık seviyesi .05 olarak alınmıştır. Farklılığın anlamlı olduğu durumlarda farkın hangi gruplar arasında olduğunun anlaşılması için Post-Hoc testlerinden biri olan Scheffe testi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, özel dershanelerde görev yapan öğretmenlerin, yöneticilerin yönetsel davranışlarının öğretmenlerin iş doyumuna etkisi konusundaki görüşlerinden, en önemli boyutun planlama boyutu olduğu görülmüştür. Planlamayı, iletişim, karar verme ve değerlendirme boyutları izlemektedir. Boyutlar arasında cinsiyet değişkenine göre anlamlı fark bulunmamıştır. Ancak kıdem ve en son mezun olunan eğitim kurumu açısından gruplar arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.