Akdeniz Üniversitesi DSpace

Özel dershanelerdeki yöneticilerin yönetsel davranışlarının öğretmenlerin iş doyumuna etkisi (Antalya ili örneği)

Show simple item record

dc.contributor.author Altay, Abdülhakim
dc.date.accessioned 2020-09-29T14:51:07Z
dc.date.available 2020-09-29T14:51:07Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1538
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Antalya Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde etkinlik gösteren özel dershane öğretmenlerinin, kurum yöneticilerinin yönetsel davranışlarının (karar verme, iletişim, değerlendirme, planlama boyutları açısından), öğretmenlerin iş doyumlarına etkisi konusundaki görüşlerinin ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmaya özel dershanelerde görev yapan öğretmenler dahil edilmiştir. Araştırmanın evrenini, Antalya il merkezindeki 55 dershanede çalışan 1400 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini dershanelerde çalışan 402 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin istatistiksel analizinde, yüzde, aritmetik ortalama, t-testi, tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Anlamlılık seviyesi .05 olarak alınmıştır. Farklılığın anlamlı olduğu durumlarda farkın hangi gruplar arasında olduğunun anlaşılması için Post-Hoc testlerinden biri olan Scheffe testi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, özel dershanelerde görev yapan öğretmenlerin, yöneticilerin yönetsel davranışlarının öğretmenlerin iş doyumuna etkisi konusundaki görüşlerinden, en önemli boyutun planlama boyutu olduğu görülmüştür. Planlamayı, iletişim, karar verme ve değerlendirme boyutları izlemektedir. Boyutlar arasında cinsiyet değişkenine göre anlamlı fark bulunmamıştır. Ancak kıdem ve en son mezun olunan eğitim kurumu açısından gruplar arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess en_US
dc.title Özel dershanelerdeki yöneticilerin yönetsel davranışlarının öğretmenlerin iş doyumuna etkisi (Antalya ili örneği) en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri en_US
dc.contributor.consultantID Türkan Mustan en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account