Özet:
Günümüz bankacılığında hizmet fonksiyonunun artan önemine karşın, kredilendirme hala bankacılığın temel faaliyet konusu ve en büyük kar sağlayan fonksiyonu olma özelliğini sürdürmektedir. Son zamanlarda banka sayısının artması ve yeni kredi olanaklarının doğması bu alanda yoğun bir rekabet ortamım doğurmuştur. Bu rekabet ortamında, ortaya çıkan etkin bir pazarlama politikasının gerekliliği çalışmamızın konusunu oluşturmaktadır. Çalışmada öncelikle kredilere ilişkin genel bilgiler verilmiş ve ticari bankaların kredilendirme süreci ile kısa vadeli kredilerin pazarlama süreci üzerinde durulmuştur. Bu kapsamda "Hizmet Paketinin Hazırlanması ve Sunulması", "Kredi Maliyetleri ve Fiyatlandırması", "Müşteri Değerlendirme" ve "Kredilendirme sonrası Müşteri İlişkileri " konulan ayrıntılı bir biçimde incelenmiştir. Çalışmanın araştırma bölümünde ise Türkiye'de faaliyet gösteren çok şubeli bankalardan üçü kamu bankası on altı tanesi de özel banka olmak üzere toplam on dokuz çok şubeli bankanın üst yönetimine uygulanan anket çalışmasına yer verilmiştir. Bu çalışma ile, seçilen bankaların mevcut uygulamaları arasındaki farklılıklar ortaya çıkarılmış ve sonuç bölümünde de elde edilen bilgiler ışığında öneriler getirilmeye çalışılmıştır.