Özet:
Günümüzde eğitim ülkeler için oldukça önem arz eden, uluslararası standartları yakalamak için de gayret edilmesi gereken bir konudur. Ülkemiz de bu standartları yakalama gayreti içerisindedir. Çalışma kapsamında, bu standartların değerlendirilmesi ve sosyal politikanın tarihsel gelişimine yer verilerek, Türkiye'de 30 farklı üniversitede bulunan Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri bölümlerinin iki ana ekseni olan İstanbul ve Ankara üniversitelerinde, Türkiye'de 1963 yılında Devlet Planlama Teşkilatı tarafından hazırlanmış olan kalkınma planları çerçevesinde belirlenen yükseköğretim hedeflerinin, bölüm lisans ve lisansüstü ders içerikleri, akademik kadrosu ve tez içeriklerine bir yansımasının olup olmadığının incelenmesidir. 1980'lerden itibaren geçilen bilgi toplumu ile gelişmiş ülkelerde yeni bir yapı oluşmuş, nitelikli insan gücünün yetiştirilmesine öncülük eden yükseköğretim kurumları önem kazanmıştır. Üniversite kurumlarında yaşanan bu gelişmelere ayak uydurmak için önemli reformların hayata geçirilmesi ile üniversitelerde mali, idari ve akademik alanların güçlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda hazırlanan çalışmada, yükseköğretim için belirlenen hedeflere ilişkin bulgular analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda kalkınma planlarında belirlenen hedeflerin İstanbul ve Ankara üniversitelerinde daha çok bölüm disiplin gereği uygulandığı, ancak son yıllarda üniversitelerde uygulanan hedeflerin hem yükseköğretim hem de YÖKAK programı kapsamında değerlendirildiği gözlemlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bilgiler son bölümde, veriler ve bulgular kısmında yer verilerek değerlendirilmiştir.