Abstract:
Bu çalışma, özel okullarda görev yapan branş öğretmenlerinin uzaktan eğitimde karşılaştıkları sorunları açığa çıkararak, bu sorunlara ürettikleri çözümleri anlamak ve yorumlamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel bir araştırma olup, nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseninde tasarlanmıştır. Çalışmanın örnekleminin belirlenmesinde nitel araştırmalarda kullanılan amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örnekleme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın popülasyonunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Antalya ili Muratpaşa İlçesi sınırları içinde kampüs kolejinde görev yapan ortaokul ve lise öğretmenlerinden ölçütlere uyan ve çalışmaya gönüllü olarak katılmak isteyen 13 öğretmen örneklem olarak seçilmiştir. Araştırmada veriler bireysel görüşme tekniği ile toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formları ile 30-45 dakika süresince yapılan görüşmeler kaydedilip tema, betimsel ve içerik analizine tabi tutulmuş ve görüşler üst ve alt temalar altında kategorileştirilmiştir. Araştırma sonuçları, belirtilen temalar altında öğretmenlerin görüşlerini yansıtan bulgular içermekte olup, bu bulgular, öğretmenlerinin uzaktan eğitimde yaşadıkları öğretimsel sorunları anlama ve bu sorunların nasıl çözüleceği konusunda ipuçları sunmaktadır.