Abstract:
Bu araştırmanın amacı 6.sınıf öğrencilerinin akademik başarısı üzerinde simülasyon destekli fen öğretiminin etkisinin belirlenmesidir. Bu amaç çerçevesinde karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, İstanbul ilinin Kartal ilçesine bağlı Emir Sencer Ortaokulunda bulunan 45 öğrenciden oluşmaktadır. Deney grubunda 12 kız 11 erkek; kontrol grubunda ise 11 kız, 11 erkek bulunmaktadır. Çalışmanın nicel kısmında ön test-son test yarı deneysel yöntem; nitel kısımda kavram yanılgıları testi uygulanmıştır. Nicel kısmın analizinde ilişkili t testinden yararlanılmıştır. İki örneklem grubu arasındaki farkın anlamlılığını belirlemek için ilişkili t testi yapılmıştır. Araştırmanın nitel kısmındaki verilerin analizinde ise soru tiplerine yönelik bir değerlendirme yapılmıştır. Yapılan analiz sonucuna göre akademik başarı testi uygulanan deney grubu ve kontrol grubu ön test-son test puanları arasında anlamlı bir farklılık olduğu anlaşılmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı testinden alınan son test sonuçları karşılaştırıldığında deney grubu lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Deney grubunda Bilgisayar Destekli Öğretim ölçeğinden alınan sonuçlara göre ön test-son test puanları arasında anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. Kontrol grubu için Bilgisayar Destekli Öğretim Ölçeği puanları değerlendirildiğinde son test puanlarının ön test puanlarına göre daha düşük olduğu anlaşılmıştır. Bilgisayar Destekli Öğretim Ölçeğinden alınan puanlar için kontrol ve deney grubunun son test puanları kıyaslandığında deney grubu lehine anlamlı sonuçlar bulunduğu tespit edilmiştir. Kavram yanılgıları test sonuçlarına göre deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin kavram yanılgıları bulunmaktadır.