Abstract:
Bu çalışma, derlem destekli bir İngilizce ders kitabı ile geleneksel olarak hazırlanmış bir İngilizce ders kitabının kelime içeriklerinin genel İngilizcede en sık karşılaşılan 2000 kelimeyi (NGSL) kapsama oranlarını araştırmaktadır. Ayrıca bu araştırma derlem tabanlı bir yaklaşım kullanarak her kitabın sözcüksel sıklık profillerindeki benzerlikleri ve farklılıkları göstermeyi amaçlar. Analiz edilen örnek ders kitapları Touchstone 3 ve Headway Pre-intermediate'dir. Ders kitaplarının sözcüksel içeriğinin profilini çıkarmak için 'Vocabulary Profiler Compleat' ve 'Frequency'araçları kullanılmıştır. En sık kullanılan 2000 İngilizce kelimenin (NGSL-1 ve NGSL-2) kapsama oranlarının derlem tabanlı ders kitabında %74,2 ve geleneksel ders kitabında %82,2 olduğu ve bu kelimelerin kapsama oranlarının her iki kitapta da istenen seviyenin altında bulunduğu ortaya çıkmıştır. Bu sonuç aynı zamanda İngilizcenin en sık kullanılan kelimelerinin içeriğinin derlem tabanlı ders kitabında daha düşük olduğunu da göstermektedir. Ayrıca, bu çalışma, kitaplardaki kelimelerin tekrar oranını bulmak için ders kitaplarındaki kelime türlerinin (type) faklı kelimelerin (token) toplamına oranını (TTR) da incelemektedir. Sonuç, her iki ders kitabının, özellikle de derlem tabanlı ders kitabının, yüksek frekanslı kelimelerin daha sistematik bir şekilde kapsanmasına ve tekrar edilmesine ihtiyaç duyduğunu göstermektedir.