Özet:
Geçmişten günümüze dünyanın her yerinde popüler kültür etkisi görülmektedir. Popülerin oluşmasındaki en önemli faktör tüketimin sürekli ve değişken olmasıdır diyebiliriz. Bu bağlamda tüketimin sürekliliği ve değişkenliği sektörler arası bir savaş ortamı yaratmaktadır. Her bir sektör ve kuruluşun bu savaşı kazanmak için uyguladığı farklı stratejiler görülür. Tüketimin bir hayat tarzı olduğu dünyada, insanlar arasında bir bağ ve iletişim yarattığı da gözlemlenmektedir. Bu iletişim ürünün popülerliğini arttırdığı veya azalttığı gerçeği, sektörleri medya ile birlikte reklam kampanyaları üzerine itmiştir. Bu reklamlar tv'lerde, billboardlarda vb. birçok yerde insanların karşısına çıkmakta ve onları etkilemekte olduğu görülür. Reklamlar ve tanıtımlar incelendiğinde karşımıza sadece bir ürün reklamı değil aynı zamanda kitleleri etkisi altına alan psikolojik bir takım imgelerle ve renklerle bezenmiş birer kapan olduğu görülmektedir. Çağdaş Resim Sanatında da popüler tüketim öğeleri ile çalışmalar üreten sanatçılar yer almaktadır. Farklı dönemlerde yakın veya benzer sebeplerden, birbirlerinden haberdar veya değil resimsel arayışlarında popüler tüketim öğeleri resmin bir elemanı olarak ele alan sanatçıların resimlerinde dünyaca bilinen markalar ve popüler kültür olgusunu resim dilinde özgün ve yaratıcı bir olanak kattığı söylenebilir. Aynı zamanda sanatçıların kompozisyonlarını oluştururken kullandığı teknik, konuyu işleyişi, izleyiciye yaşattığı duygular hakkında bilgi sahibi olunacaktır. Araştırmada nitel araştırma kapsamında literatür taraması ve eser incelemesi yapılmıştır. Konuyla ilgili kaynakların yanı sıra konuyu destekleyecek ve besleyecek yan kaynaklarla birlikte inceleme amaçlı dergi, katalog, broşür, kütüphane ve fotoğraf gibi görsel ve yazınsal kaynaklar kullanılmıştır.