Abstract:
Bu çalışmada, İzlenimcilik akımı, Fransız besteci Maurice Ravel'in yaşamı, eserleri, bestecilik anlayışı ve "Pavane For A Dead Pri̇ncess" adlı eserinin analizine odaklanılmıştır. M. Ravel'in beste ve icra yönünden müzikal ifade biçimini öne çıkararak eserlerine farklı bir bakış açısı kazandırmak ve bu eserleri çalışacak icracılara bir kaynak oluşturmak bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Ayrıca araştırmaya konu olan eserin müzikal ve form açısından incelenmesi ile çalışmanın empresyonist piyanist repertuvarında bir rehber niteliği kazanması hedeflenmektedir. Araştırma, giriş, kavramsal çerçeve, yöntem, bulgular-yorumlar, ve sonuç kısımları ile çevrelenen dört ana bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın M. Ravel'in yaşamı ve eserlerinin anlatıldığı bölümünde; Paris Konservatuvarı'nda eğitim gördüğü dönem ve piyanist olarak başlayıp giderek besteciliğe yönelmiş olan müzik yaşantısı detaylı olarak incelenmiştir. M. Ravel'in bestecilik anlayışının teknik ve estetik özelliklerinin incelendiği bölümde besteci ile somut ve doğrudan bir ilişki kurulabilmesi hedeflendiğinden, diğer eserlerinden de örneklere yer verilmiştir. Araştırmanın dördüncü bölümünde Maurice Ravel ve İzleni̇mci̇li̇k Akımı: "Pavane For A Dead Pri̇ncess" Adlı Eser Örneği̇", dönem ve müzikal özelliklerine göre ayrıntılı bir şekilde irdelenmiştir. Bununla birlikte bir eserin ortaya çıkma aşamasında arka plan niteliği taşıyan yazılış öyküsünün ardından, Pavane'ın eser analizi yapılmış ve bu analiz, nota örnekleri ile desteklenmiş, ardından sonuç bölümüne geçilmiştir.