Abstract:
Gün geçtikçe gelişen ve geliştikçe de neredeyse her sektörü etkisi altına almakta olan dijitalleşme sigorta sektörünü de etkilemektedir. Teknolojik gelişmeler, sektördeki ürünlerin değişmesine ve değişen ürünlerle birlikte sektördeki aktörlerin de görevlerinin farklılaşmasına neden olmuştur. Sigorta şirketlerinin bu doğrultuda ilerleyebilmesi için dijital stratejilerini doğru planlanması ve yürütmesi gerekmektedir. Bu bağlamdan yola çıkılarak araştırmanın amacı, dağıtım kanalı olarak sigorta acentelerinin dijital dönüşüm süreçlerine ilişkin sigorta acente çalışanlarının görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın amacına yönelik olarak, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden benzeşik örnekleme ile belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Antalya İl'inde sigorta acentelerinde görev yapan 13 gönüllü çalışandan oluşmaktadır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak 6 yarı yapılandırılmış açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Veriler MAXQDA 2018 Programı ile içerik analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; sigorta sektörü için önemli bir gereklilik olmaya devam eden dijitalleşme ile birlikte sigorta şirketleri, yeni ortama, müşterilerin yeni taleplerine ve dönüşümle birlikte ortaya çıkan tüm olasılıklara uyum sağlamak zorundadır. Teknolojik ilerleme sürecinde, sigorta şirketleri, büyümek veya en azından varlığını sürdürmek istiyorlarsa, değişiklikleri daha hızlı benimsemeleri ve yeni teknolojileri kendi yararlarına kullanmaları gerektiği söylenebilir.