Özet:
Bu çalışmada, ergenlik çağında olan bireylerin dijital oyun bağımlılık seviyeleri ile dindarlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmanın bir diğer amacı ise yaş, cinsiyet, okul türü ve ebeveyn birliktelik durumu gibi çeşitli değişkenlerin bağımlılık düzeyi ile ilişkisini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışma kavramsal çerçeve ile yöntem, bulgular ve değerlendirme olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Çalışma kapsamında Gaziantep ili Şahinbey ilçesinde öğrenim görmekte olan 478 ortaokul ve lise öğrencisine "Kişisel Bilgi Forumu", "Çocuklar İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği" ve "Dini Tutum Ölçeği" uygulanmış olup elde edilen veriler SPSS 25. 0 programında analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda ergenlerin dijital oyun bağımlılık düzeyleri ile dindarlık seviyeleri arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca demografik değişkenler ile dijital oyun bağımlılığı skorları karşılaştırıldığında dijital oyun bağımlılığı düzeyinin; cinsiyet, yaş, çocuk sayısı, anne-baba birliktelik durumu, kendine ait oda durumu, aile gelir düzeyi, ailelerin dini ibadetlerini yerine getirme düzeyi, okul türü ve anne-baba eğitim seviyesi değişkenleriyle anlamlı ölçüde farklılaştığı görülmektedir. Elde edilen sonuçlar daha önceki çalışmalarla büyük ölçüde benzerlik göstermektedir.