Özet:
Bu araştırma kapsamında, Bebek Patlaması kuşağı, X kuşağı ve Y kuşağı olmak üzere 3 farklı kuşağı temsil eden 60+ Tazelenme Üniversitesi öğrencilerinin, Tazelenme Üniversitesi öğrencilerinin çocuklarının, Gerontoloji Bölümü öğrencilerinin ve Gerontoloji Bölümü öğrencilerinin ebeveynlerinin, kuşaklar arası çatışmalara ilişkin duygu, düşünce ve algılarının ortaya konularak incelenmesi amaçlanmaktadır. Yöntem: Bu çalışma kapsamında, nitel araştırmalarda kullanılan fenomenoloji (olgu bilim) deseni kullanılmıştır. Araştırma kapsamında veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve 5 odak grup çalışmasında toplamda 19 katılımcı ile görüşülmüştür. Verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Bulgular: Kuşaklar arası çatışmalar en çok uzlaşımsal ve işlevsel dayanışma kategorilerindeki bulgularda ortaya çıkmıştır. Bebek Patlaması ile X kuşağı katılımcılarının birbirine daha yakın düşünceler ortaya koyduğu, Y kuşağı katılımcılarının ise bu düşüncelere karşıt sayılabilecek düşüncelere sahip olduğu ve Y kuşağı katılımcılarının 1980'li yıllarda doğan üyeleri ile 1997 sonrası doğan üyeleri arasında da bariz bir düşünce farklılığının olduğu görülmüştür. Sonuç: Kuşaklar arası çatışmanın toplumumuzda en çok toplumsal değerler üzerinden gerçekleştiği ve azalan sosyalizasyon oranının kuşak çatışmasında önemli bir faktör olduğu bulgular tarafından desteklenmiştir. Tazelenme Üniversitesi'nin bir gerontolojik müdahale olarak bireylerde azalan sosyalizasyon oranını arttıracak yönde etki yaptığı ve bu sayede kuşak çatışmasını yapıcı bir zemine taşıyabildiği düşünülmektedir.