Özet:
Amaç: Bu araştırma, Profesyonel Değerler Modeli doğrultusunda geliştirilen Profesyonel Değerler Eğitim Programı'nın, pediatri hemşirelerinin profesyonel değerler algısı ve iş doyumuna etkisinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırma girişim ve kontrol gruplarını içine alan ön test-son test ölçümlü randomize olmayan deneysel bir çalışmadır. Bu araştırma, Aralık 2018-Mayıs 2019 tarihleri arasında uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Akdeniz Üniversitesi Hastanesi ve Sağlık Bilimleri Üniversitesi Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde çalışmakta olan 80 pediatri hemşiresi (40 Girişim grubu) (40 Kontrol grubu) oluşturmuştur. Girişim grubundaki hemşirelere Profesyonel Değerler Modeli doğrultusunda geliştirilen Profesyonel Değerler Eğitim Programı uygulanmıştır. Verilerin toplanması amacıyla Birey Tanıtım Formu, Hemşirelerin Profesyonel Değerleri Ölçeği (HPDÖ) ve Sağlık Bakım Çevresi Ölçeği (SBÇÖ) kullanılmıştır. Bulgular: Girişim grubundaki hemşirelerin HPDÖ ön test-son test toplam puanının 93.28 (SS=13.54), 118.83 (SS=14.75) ve SBÇÖ ön test-son test puan ortalamasının 4.32 (SS=0.79), 4.86 (SS=0.54) olduğu bulunmuştur. Kontrol grubunun HPDÖ ön test-son test toplam puanının 96.53 (SS=9.93), 95.93 (SS= 15.44) ve SBÇÖ ön test-son test puan ortalamasının 4.08 (SS=0.92), 4.02 (SS=0.91) olduğu belirlenmiştir. Profesyonel Değerler Eğitim Programı sonrası girişim grubundaki hemşirelerin kontrol grubundaki hemşirelere göre profesyonel değerler ve iş doyum puan ortalamalarında istatistiksel olarak anlamlı artış olduğu görülmüştür. Pediatri hemşirelerinin profesyonel değerleri ile iş doyum düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu bulunmuştur (p<.05). Sonuç: Profesyonel Değerler Modeli doğrultusunda geliştirilen Profesyonel Değerler Eğitim Programı'nın pediatri hemşirelerinin profesyonel değerler algısı ve iş doyum düzeylerine pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı etkisinin olduğu belirlenmiştir.