Abstract:
Bu çalışmanın amacı, COVID-19 salgını sırasında acil uzaktan öğretim sürecinde 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin EBA-ZOOM ve TRT-EBA TV'de yapılan İngilizce derslerine yönelik tutumlarını incelemektir. Nicel bir araştırma desenine sahip olan bu çalışma, bir anketten elde edilen verilere dayanarak ortaokul öğrencilerinin İngilizce derslerine yönelik tutumları hakkında çıkarımlar yapmayı amaçlamaktadır. Değerlendirme aracı, uzaktan eğitim sürecinde İngilizce öğrenmeye yönelik tutumlara odaklanan bir tutum anketidir. Katılımcıların tutumlarındaki farklılıkların demografik bilgileriyle analiz edilmesi de amaçlanmıştır. Anketin güvenilirliği, ortalama maddeler arası korelasyona dayalı bir iç tutarlılık modeli olan Cronbach Alpha Modeli kullanılarak değerlendirildi. Verilerin nicel bulguları SPSS 25 kullanılarak analiz edilmiştir. Samsun-Atakum ve Sinop-Durağan ilçelerinde öğrenim gören katılımcıların uzaktan eğitim sürecinde İngilizce dersine yönelik tutumlarını belirlemek için kullanılan anket 204 öğrenciye verilmiştir. Veriler, Google form üzerinden öğrencilerden gönüllü olarak toplanmıştır. Yanıtlar, katılımcıların çoğunun uzaktan eğitim ortamında İngilizce öğrenmeye yönelik olumlu tutuma sahip olduğunu ortaya çıkarmıştır. Cinsiyet, sınıf, il değişkenlerinde küçük farklılıklar görülmesine rağmen aralarında anlamlı bir fark yoktur. Soru grupları arasında yapılan analizler değerlendirildiğinde, Eba TV grubunun en düşük grup ortalamasına sahip olduğu, genel uzaktan eğitim sorularının ise en yüksek ortalamaya sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Katılımcıların çoğu EBA'da İngilizce öğrenme materyallerinin yeterli olduğunu ve ödevlerini EBA üzerinden yapmayı tercih ettiklerini belirtmişlerdir. Katılımcıların uzaktan eğitimde İngilizce derslerine yönelik olumlu tutumları, öğrencilerin Interneti kullanmaya ne kadar istekli olduklarının ve uzaktan eğitim sürecine kolayca adapte olabildiklerinin bir göstergesidir.