Abstract:
Bu araştırmanın amacı, internetin yaygın kullanılması ile birlikte artan büyük miktarlardaki verilerden anlamlı bilgi çıkarmak için günümüzün en çok talep gören konularından biri olan metin madenciliği yönteminin eğitim alanında da kullanılabileceğine ışık tutmaktır. Bu kesitsel tanımlayıcı araştırma, uzaktan eğitim sürecinde eğitime sağlıklı bir şekilde yön vermek, gelişmeleri duyurmak, her zaman ve her durumda veli ve öğrencilerin yanında olduğunu belirtmek için twitter sosyal medya hesabından paylaşımlar yapan Türkiye Milli Eğitim Bakanı Ziya SELÇUK' un 23 Mart 2020 - 17 Ekim 2020 tarihleri arasında paylaştığı mesajların içerik analizini Metin madenciliği yöntemi ile yapan nitel bir araştırmadır. Analiz aracı olarak açık kaynak kodlu bir yazılım olan R- 3. 6. 1. tercih edilmiştir. Bununla beraber elde edilen kelime sayıları ile nicel araştırma yöntemi olan X2 analizi uygulanmıştır Araştırmada elde edilen veriler sözlük sayma tekniğiyle analiz edilmiş, kelime bulutu tekniğiyle görselleştirilmiştir. Süreci yansıttığı düşünülen 12 kelime seçilerek sözlük sayma tekniği ile frekansları belirlenmiştir. Daha sonra kelimeler 4 ana kategoride birleştirilerek SPSS programında ki-kare homojenlik testi yapılmıştır. Toplanan mesajlar uzaktan eğitim ve telafi eğitim programının yeniden başladığı 31 Ağustos tarihi baz alınarak ikiye ayrılmış ve bu iki dönem kategorilere ve kelimelerin kullanım yüzdesine göre kıyaslanmıştır.