Özet:
Küreselleşme ile birlikte medya, yayın organları, internet gibi ortamlarda anlık bilgi aktarımının hızla artmasıyla, kaliteli ürünleri veya hizmetleri ayırt etmenin zorlaştığı bir döneme doğru gidilmektedir. Geçmişte üniversiteler geleneksel pazar endişesi taşımayan örgütlerken, günümüzde bu yaklaşım özel ve vakıf üniversitelerinin artmasıyla değişmektedir. Giderek büyüyen rekabetçi çevre, azalan fon kaynaklarıyla birlikte üniversiteleri büyümek için yeni fırsatlar aramaya zorlamaktadır. Artan rekabetle birlikte üniversiteler seçkin öğrencilerin ve akademisyenlerin çalışma ortamı olarak tercih edilmek, istenilen ve orijinal özelliklere sahip markalara dönüşmek için çaba göstermek zorunda kalmaktadır. Bu nedenle üniversiteler sağlam ve olumlu bir itibar oluşturmak için yatırımlarını artırmakta ve paydaş gruplarıyla etkileşim içine girmeye çaba göstermektedir. Bu araştırma bu kapsamda Akdeniz Üniversitesiyle ilişki içinde olan dış paydaşlarla görüşme biçiminde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada içerik analizi yapılmış, sonuçlar betimsel bir anlatım ile sunulmuş ve doğrudan anlatımlara yer verilmiş, ortaya çıkan temalar ve örüntüler çerçevesinde elde edilen bulgular araştırma hedefleri doğrultusunda sınıflandırılarak nitel araştırma paket programı NVIVO 12 kullanılarak açıklanmış ve yorumlaması yapılmıştır. Bulgulara göre Akdeniz Üniversitesinin bölge ihtiyaçlarını karşılama, kendini ulusal ve uluslararası alanda tanıtma ve halkla ilişkiler konusunda eksiklikleri olmasına rağmen kurumsal itibarının yüksek olduğu görülmüştür.