Abstract:
Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin İlahiyat Fakültesi'ndeki aldıkları eğitimin kendi dindarlıklarına etkisine ilişkin algılarını belli değişkenler açısından ölçmektir. Bu amaçla Akdeniz Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nde öğrenim gören 682 öğrenciye "Dini Yönelim Ölçeği" uygulanmıştır. Araştırmada öğrencilerin fakültede aldıkları eğitimin kendi dindarlıklarına nasıl etki ettiğine dair algıları, cinsiyet, baba eğitim seviyesi, anne eğitim seviyesi, mezun olduğu lise, sınıf, akademik ortalama, bölge ve yerleşim birimi gibi değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma sonucunda ölçeklerin çözümlenmesi aşamasında SPSS 22.0 istatistiksel paket programından yararlanılmıştır. Yapılan analizler neticesinde; öğrencilerin normatif dini yönelim alt ölçeği puanlarında; cinsiyet, lise, akademik ortalama, coğrafi bölge ve yerleşim birimi değişkenleri, dini yönelim popüler alt ölçeği puanlarında ise anne eğitim seviyesi, lise ve sınıf değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanında öğrencilerin normatif dini yönelim alt ölçeği puanlarında; baba ve anne eğitim seviyesi değişkenleri, popüler dini yönelim popüler alt ölçeği puanlarında ise baba eğitim seviyesi, akademik ortalama, coğrafi bölge ve yerleşim yeri değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık olmadığı bulgulanmıştır.