Özet:
Bu araştırma, Batı Akdeniz Bölgesindeki Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Fakültesi olan üniversitelerin Spor Yöneticiliği bölümünde Eğitim ve öğrenim gören Öğrencilerde E-spor Katılımı, Dijital Oyun Bağımlılığı, Akademik Başarı, Problem Çözme Becerisi ve Yaşam Tatmininin incelenmesi amacıyla ele alınmıştır. Verileri toplamada 5 bölümden yararlanılarak anket formu oluşturulmuştur Veri toplama aracı olarak 5 bölümden oluşan bir anket formu kullanılacaktır. Anket formunun birinci bölümünde demografik bulgulara ilişkin sorular, ikinci bölümde ise e-spora yönelik bakış açılarının ve katılımlarının incelendiği anket soruları bulunmaktadır. Bu sorular literatür incelenerek ve e-sporla ilgilenen bireylerin deneyimleri ışığında uzman görüşü alınarak hazırlanacaktır. Üçüncü bölümde dijital oyun bağımlılığı ölçeği, yer almaktadır. Anket formunun dördüncü bölümde problem çözme envanteri yer alacaktır. Problem çözme envanteri öğretmen adaylarının problem çözme beceri algılarını ölçmek amacıyla Heppner ve Petersen tarafından 1982 yılında geliştirilmiş, Şahin, Şahin ve Heppner (1993) tarafından Türkçe'ye adapte edilmiştir Anket formunun 5. Bölümünde ise Diener vd (1985) tarafından geliştirilen "Yaşam Tatmini Ölçeği" kullanılmıştır. Ölçeğin Türkçeye uyarlanması Köker (1991) ve Yetim (1991) tarafından yapılmıştır.Yapılan araştırma sonucunda Spor Yöneticiliği lisans Programımda öğrenim gören öğrencilerin E- Spor ve digital oyunlarla akademik başarıları, uygulama içeren alanlardaki öğrenmeleri Problemler karşısında hızlı ve doğru refleks göstermeleri belirli düzeyde pozitif yönde artacaktır.