Özet:
Bu çalışmanın amacı, Necmettin Erbakan Üniversitesi hazırlık sınıfı öğrencileri tarafından kullanılan kelime öğrenme stratejilerini araştırmaktır. Amaç, en çok ve en az kullanılan stratejileri bulmak ve cinsiyet, lise mezuniyeti, akademik branş, İngilizce öğrenmeleri bölüm açısından zorunlu mu/seçmeli mi gibi değişkenler ile kelime öğrenme stratejileri kullanımı arasındaki farklılıkları tespit etmekti. Çalışma Necmettin Erbakan Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda 169 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirildi. Bu çalışmada kullanılan Kelime Öğrenme Stratejileri (VLS) anketi Gu ve Johnson (1996) ve Gu (2005) tarafından tasarlanmış ve Kulikova (2015) tarafından değiştirilmiş bir versiyonudur. Sonuçlara göre kelime öğrenme stratejilerinde en sık kullanılan kategori bilişsel stratejilerdir. Katılımcıların büyük çoğunluğu sözlük stratejilerini en sık kullandıklarını bildirirken, kelime öğrenme stratejilerinin en az kullanılan kategorisi tekrarlama stratejileridir. VLS anketi araştırmacı tarafından uyarlanmış ve Türkçeye çevrilmiştir. SPSS aracılığıyla elde edilen sonuçların istatistiksel analizi, Türk EFL öğrencilerinin cinsiyeti, lise mezuniyeti, akademik anadalı, İngilizce öğrenmeleri bölüm açısından zorunlu mu/seçmeli mi gibi değişkenler ile kelime öğrenme stratejileri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığını göstermiştir. Ancak, değişkenlere göre Türk EFL öğreniciler tarafından tercih edilen stratejiler arasında farklılık olduğu gözlemlenmiştir. Sonuçlar tartışılmış, teorik ve pedagojik çıkarımlar sunulmuştur.