Özet:
Bu çalışmada Türkiye ve KKTC'de yer alan çeşitli üniversitelerin spor bilimleri fakültesi ve beden eğitimi ve spor yüksekokullarında öğrenim gören spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin, değer yargılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Dilmaç, Arıcak ve Cesur (2014) tarafından geliştirilen ve dokuz alt boyuttan oluşan (toplumsal değerler, kariyer değerler, entelektüel değerler, maneviyat, materyalistik değerler, insan onuru, romantik değerler, özgürlük, fütüvvet) 39 maddelik Değerler Ölçeği (DÖ) kullanılmıştır. Ölçek 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Türkiye ve KKTC'de bulunan üniversitelerde öğrenim gören spor yöneticiliği bölümü öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırmaya 165'i (%40.8) kadın, 239'u (%59.2) erkek olmak üzere toplam 404 gönüllü öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan spor yöneticiliği öğrencilerinin değer alt boyutu puan ortalamalarına bakıldığında en az materyalistik değerler ve romantik değerler, en fazla ise sırasıyla toplumsal değerler, özgürlük, entelektüel değerler, insan onuru, kariyer değerleri, fütüvvet ve maneviyat olduğu görülmüştür. Spor yöneticiliği öğrencilerinin değer yargıları farklı değişkenler açısından da anlamlı farklılıklar içermektedir. Araştırmaya katılan öğrencilerin değerler ölçeğinin alt boyutlarına ait betimsel istatistikler göz önünde bulundurulduğunda, ortalama puanların oldukça yüksek çıktığı görülmüştür. Buradan hareketle spor yöneticiliği öğrencilerinin değer algılarının yüksek olduğu, değerlere genel anlamda önem verdikleri söylenebilir. Dolayısıyla öğrencilerin gelecekte görev alacakları spor kurum, kuruluş ve organizasyonlardaki örgütsel değerleri benimseyebilecekleri, örgüt-birey değer uyumu sağlanabileceği söylenebilir. Öte yandan spor yöneticiliği öğrencilerinin yüksek değer algıları, onların gelecekte görev alabilecekleri kurumlarda olumlu bir örgüt iklimi yaratmalarına olanak sağlayabilir.