Özet:
Sanayinin gelişmesinden sonra oluşan kitle kültürü tüketim ile paralel ilerlemiştir. Günümüzde de popüler kültür ve kitle kültürü tek bir amaca hizmet etmiştir. Tüketme arzusu reklamlar üzerinden kitlelere ulaştırılmıştır. Bu tüketim çarkına zamanla kadın bedeni dahil olmuştur. Tüketim ve kitle kültürünün getirmiş olduğu bir dayatma ile kadın bedeni seyirlik nesne ve tüketim objesi olmuştur. Kadın bedeni tüketimin her alanında yaratılan imajlarla ve satış yöntemleri ile tüketimin, cazibenin, arzulamanın bir ürünü haline gelmiştir. Popüler kültür ve tüketim sanat tarihine baktığımız zaman Pop Art'ta yankısını bulmuştur. Popüler kültürün sanatı olan Pop Art dönemin tüketim nesnelerini kendine malzeme edinmiştir. Sanat tarihine baktığımız zaman en çok kullanılan kadın bedeni ve güzelliği olmuştur. Dönemin popüler olan ideal güzellik anlayışını ve gelişimi resim sanatında gözlemlenmiştir. Kadın bedeni tarih boyunca değişmiş ve sembolik bir anlam kazanmıştır. Yazarlardan ressamlara, heykellerden, mozaiklere kadar kadın bedeni dönemin popüler olan ideal beden algısı ile tasvir edilmiştir. Sanayi Devriminden sonra tüketimin artmasıyla birlikte kadın bedeni tüketilen cezbedici nesne halini almıştır.