Özet:
Bu araştırmanın temel amacı, Fen ve Teknoloji dersi ?Kuvvet ve Hareket? ünitesinin Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri (ÖTBB) tekniğiyle işlenmesinin; ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin öz yeterliliklerine, sınav kaygılarına, akademik başarılarına ve hatırda tutma düzeylerine etkisini sınamaktır.Bu araştırma 2010-2011 öğretim yılının I. döneminde, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Antalya'da bulunan bir İlköğretim okulunda öğrenim gören üç yedinci sınıfta sekiz hafta süreyle yürütülmüştür.Çalışma grubunu, 7/A, 7/B ve 7/C şubelerinde öğrenim gören 91 öğrenci oluşturmaktadır. 7/B şubesi deney grubu, 7/C şubesi kontrol-1 grubu, 7/A şubesi ise kontrol-2 grubu olarak seçilmiştir.Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubuna işbirlikli öğrenme yöntemi ÖTBB tekniği, kontrol-1 grubuna yapılandırmacılığa dayalı mevcut program, kontrol-2 grubuna ise geleneksel öğretim yöntemi araştırmacı tarafından uygulanmıştır.Araştırma sürecinde; araştırmacı tarafından geliştirilen Kuvvet ve Hareket Ünitesi Başarı Testi, Fen ve Teknolojiye Yönelik Öz-yeterlilik Ölçeği ve Sınav Kaygısı Ölçekleri veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen verilerin analizi tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak değerlendirilmiştir.Sonuç olarak, öz-yeterlilik, sınav kaygısı, akademik başarı ve hatırda tutma açısından, işbirliğine dayalı ÖTBB tekniğinin, geleneksel öğretim yöntemine ve yapılandırmacılığa dayalı mevcut Fen ve Teknoloji öğretim programına göre daha etkili olduğu bulunmuştur. Ayrıca, ÖTBB tekniği ve yapılandırmacı yaklaşımı temel alan Fen ve Teknoloji programıyla öğretim yapılan sınıflarda öğrencilerin sınav kaygılarında geleneksel öğretim yönteminin kullanıldığı sınıfa göre önemli farklılıklar sağlanmıştır, ancak bu iki grup arasında manidar farklılıklar yoktur.