Abstract:
Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin mizah tarzlarının demografik değişkenlere göre (cinsiyet, okul türü, mesleki deneyim) dağılımının ne olduğunu, okul içinde mizah kullanım puanlarının demografik değişkenlere (cinsiyet, okul türü, mesleki deneyim) ve mizah tarzlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığını araştırmaktırTarama modelindeki bu araştırmanın çalışma grubunu Antalya il merkezinde bulunan devlet ve özel ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 119'u kadın, 37'si erkek toplam 156 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerine Kişisel Bilgi Formu, Mizah Tarzları Ölçeği ve Öğretmen Mizah Kullanım Ölçeği uygulanmıştır.Öğretmenlerin mizah tarzının demografik değişkenlere (cinsiyet, okul türü, mesleki deneyim yılı) göre dağılımı frekans ve yüzde değerleri hesaplanarak elde edilmiştir. Öğretmenlerin mizah kullanım düzeyinin cinsiyet ve okul türü değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı Bağımsız Örneklem t Testi kullanılarak saptanmıştır. Öğretmenlerin mizah kullanım düzeyinin, mesleki deneyim ve mizah tarzı değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığı ise verilerin normal dağılmamasından dolayı Kruskal Wallis testi kullanılarak saptanmıştır. Hangi gruplar arasında fark olduğu ise Mann Whitney U testi ile belirlenmiştir. Elde edilen istatistiklerin manidarlık testinde .05 düzeyi esas alınmıştır.Bulgular, öğretmenlerin çoğunluğunun kendini geliştirici mizah tarzına sahip olduğunu göstermiştir. Öğretmenlerin mizah kullanım puanları mesleki deneyim yılına göre farklılaşırken, öğretmenin sahip olduğu mizah tarzına göre mizah kullanımının farklılaşmadığı görülmüştür.Bu araştırma bulguları çerçevesinde elde edilen sonuçlar daha önce yapılmış olan çalışmalarla birlikte yorumlanmış ve yine bu bulgular ışığında önerilerde bulunulmuştur.