Özet:
Yenilik; farklı, değişik, yeni fikirler geliştirmek ve bunları uygulamaktır. Bu fikirler, daha önce çözülmemiş sorunları çözmek veya daha önce karşılanmayan ihtiyaçlara cevap vermek ya da zaten var olan pek çok ürün ve hizmeti daha kullanışlı ve daha çok insanın işine yarayacak hale getirmeyi amaçlayabilir.Yenilik son yıllarda tüm sektörlerde önemsenen bir akım haline gelmiştir. Otel işletmeleri de bu akımın gerisinde kalmamalı ve ürün ve hizmetlerinde yenilik uygulamaları yapmalıdır. Çoğu otel işletmesi kaynak sorunu yaşamasa da var olan kaynaklarını kullanabilecekleri yenilik uygulamalarından habersizdir. Çalışmamızın amacı da temalı ve tasarım otel işletmelerinin ürün ve hizmetlerindeki yenilik uygulamalarını incelemek ve literatüre fayda sağlayabilecek bir kaynak oluşturmaktır.Otel işletmelerinin yenilik uygulamalarını incelemek ve yenilikçilik düzeyini ortaya koymak amacıyla yapılan bu çalışmada konuya geniş bir perspektiften bakılmaya çalışılmıştır. Çalışma üç ana bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde yenilik kavramı incelenmiştir.Çalışmanın ikinci bölümü iki kısımdan oluşmaktadır. İlk kısımda otel işletmelerinin hizmet üretim bölümlerinden ayrıntılı olarak bahsedilmiş, ikinci kısımda ise otel işletmelerinde yapılan yenilik uygulamaları incelenmiştir.Araştırmanın üçüncü ve son bölümü uygulama kısmından oluşmaktadır. Uygulama bölümünde; araştırma kapsamındaki temalı ve tasarım otel işletmelerinin yenilik uygulamaları detaylı şekilde incelenmiştir.