Özet:
Günümüzde toplumsal değerlerin maddileşmesi ve tüketim kültürünün giderek artmasıyla birlikte daha dikkat çekici hale gelen lüks tüketim, tüm dünyada ilgi odağı olmaya devam etmektedir. Özellikle son on yılda gözle görülür bir şekilde değişen kültürlerin ve yaşam tarzlarının bir getirisi olarak lüks, günümüzde çok daha fazla önem taşımaktadır.21. yüzyılda lüks, sadece ?mutlu azınlık? olarak adlandırılan kişilerin erişebildiği bir yaşam tarzı olmaktan çıkarak, farklı kültür ve sosyolojik gruplardan gelen ve lüks tüketim yapma eğiliminde olan tüm insanların yapabileceği bir tüketim şekline dönüşmüştür. Yaklaşık dört yüzyıl içinde çok büyük değişim gösteren lüks algısı ve dolayısıyla tüketici davranışlarını etkileyen faktörler araştırmacıların ilgisini çekmektedir.Bu çalışmayla, lüks markalara yönelik tüketicilerin algıladıkları değer ve tüketicilerin satın alma davranışını etkileyen faktörler araştırılarak lüks tüketim pazarına genel bir bakış amaçlanmıştır. Günümüzün lüks tüketicilerinin, geçmişte sadece statü ve prestij için lüks tüketim yapan kişilere göre çok daha bilinçli oldukları, satın aldıkları lüks ürünlerde kullanılabilirlik ve benzersizlik gibi değerlere önem verdikleri sonucu elde edilmiştir.