Abstract:
Küresel örgütlenme stratejileri ile birlikte mekanı ve sınırları aşarak gelişen ve hayatımızın önemli bir bölümüne nüfuz eden medya endüstrileri, yeni bir tüketim kültürünü de ekranlardan hayatımıza taşımaktadırlar. Kapitalist sistemin en önemli araçlarından biri olan reklamlar da küresel medya endüstrilerinin en önemli destekçileridir. Küreselleşme süreci içerisinde, bilgi ve enformasyon teknolojilerinin telekomünikasyon teknolojileri ile birleşmesi, bireylerin zaman ve mekan kavramlarını değiştirerek, toplumsal farlılıkları değiştirmiş ve yaşam tarzları üzerinde etkili olmuştur.Bu tez çalışmasında, bir medya devi olan Viacom'un dünya gençliği için bir fenomen haline gelmiş MTV kanalının kültürel yapısı irdelenmiş, Türkiye'de kullanıma başlandığı Temmuz 2009 tarihinden Haziran 2010 tarihine kadar yaklaşık 1 yıllık süreçte, MTV kanalında yayınlanan toplam 12 Turkcell, Avea, Vodafone 3G reklamları, göstergebilimsel olarak çözümlenmiştir. Çözümlemeler sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda, oluşturulan gençlik miti ile egemen ideolojinin yeniden üretildiği söylenebilir.