Özet:
Bu çalışmanın amacı, sağlık turizminin bir ayağı olan ve Antalya'da niteliği ve niceliği her geçen gün artmakta olan 5 yıldızlı otel bünyesindeki SPA işletmelerinin yapısını incelemek ve müşteri memnuniyetini ortaya koymaktır. Ayrıca tesislere gelen misafirlerin memnuniyet düzeylerinin belirlenerek sunulan hizmetin değerlendirilmesi ve bir durum tespiti yapılması amaçlanmıştır. Bu amaçla Antalya'daki 5 yıldızlı oteller bünyesinde faaliyet gösteren SPA işletmelerinden 8 tanesi seçilmiş ve işletmeden SPA hizmeti almış kişilerle yüz yüze görüşülerek hazırlanan anket formu uygulanmıştır. Anket formunda toplam 36 adet soru bulunmaktadır. Veri analizleri SPSS 13.0 paket programı ile gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçları Antalya ilindeki 5 yıldızlı oteller bünyesinde faaliyet gösteren SPA işletmelerinde müşteri memnuniyetinin oldukça yüksek olduğunu ortaya koymuştur. Bununla birlikte özellikle SPA işletmelerinin denetimi ve kayıt altına alınması konularında çalışmalar yapılması önerilmektedir.