Abstract:
Bu çalışmada son dönemlerde yaşanan ekonomik, sosyal ve siyasal gelişmeler sebebiyle rekabetin hızla arttığı konaklama sektöründe yaşamlarını sürdüren otel işletmelerinin hangi stratejik yönetim araçlarını kullandığını tespit edip, bu araçların kullanımından doğan memnuniyet düzeylerini araştırmak amaçlanmıştır. İlgili literatür incelendiğinde stratejik yönetim alanında yeterli nitelikte çalışma olmasına rağmen stratejik yönetim araçları konusunda sınırlı sayıda çalışma olduğu görülmektedir. Ayrıca stratejik yönetim araçları konusunda yapılacak bir çalışmanın sadece otel işletmeleri için değil diğer sektörlerde faaliyet gösteren işletmeler içinde yol gösterici nitelikte olacağı öngörülmüştür. Bu nedenle stratejik yönetim araçlarının kullanımı ve yöneticilerin stratejik yönetim bilgisi araştırma konusu olarak seçilmiştir.Çalışmada özellikle stratejik yönetim araçlarının kullanımları tespit edilmek istenmesi nedeniyle tanımlayıcı istatistikî yöntemler olan yüzdelik ve oran analizi, değişkenler arasındaki farkları tespit etmek amacıyla tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır.Antalya ili içinde bulunan üç, dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri üzerinde yaptığımız çalışmada; otel işletmelerinin stratejik yönetim düşüncesine önem verdikleri, otelin sahip olduğu yıldız arttıkça stratejik yönetime bakış açısının daha da önemli bir hale geldiği ve yaş düzeyi yüksek yöneticilerin stratejik yönetim faaliyetlerini genç yöneticilere oranla daha etkin bir şekilde değerlendirdiği ortaya çıkmıştır.