Özet:
Bu çalışmada Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin birinci sınıfta yeterlik kazandırılan mesleksel becerileri ikinci ve üçüncü sınıfta ne kadar doğru yapabildikleri belirlenerek, hatırlamalarına veya unutmalarına etki edebilecek etmenler araştırılmıştır.Bu amaçla Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde birinci sınıfta kan basıncı ölçme (tansiyon ölçme), nabız sayma ve beden ısısını ölçme becerilerinde yeterlik kazanan, ikinci ve üçüncü sınıf öğrencilerine bu beceriler uygulatılarak standart formlarla değerlendirilmiştir. Ayrıca öğrencilerin yeterlilik kaybını etkileyebilecek etmenler (bağımsız değişkenler) bir anket formu ile belirlenmiştir.Öğrencilerin devam ettikleri sınıfa göre tansiyon ölçümünde, ikinci sınıfların anlamlı ölçüde daha yüksek puan aldıkları, diğer becerilerde ise anlamlı fark olmadığı saptanmıştır. İncelenen bağımsız değişkenlere göre hatırlama düzeyine anlamlı etkisi olan diğer iki değişkenin geçmişte bu beceriyi yapma sayısı ve cinsiyet olduğu bulunmuştur. Kızların erkeklere göre, tansiyon ve nabız ölçümünde anlamlı, ateş ölçümünde ise anlamlı olmayan derecede yüksek puan aldıkları bulunmuştur. Ayrıca belirtilen becerileri geçmişte yapma sayısı arttıkça tansiyon, ateş ve nabız ölçümünde anlamlı derecede yüksek puan aldıkları saptanmıştır.Bu araştırma Türkiye de bu konuda yapılmış ilk çalışmadır. Elde edilen sonuçlar mesleksel becerilerin zaman geçtikçe ve yapmadıkça unutulduğunu, bunu engellemek için sık tekrarın yapılmasının yararlı olacağı düşünülmektedir.