Abstract:
Kurumsal imaj, bir kurumun kurum içi ve kurum dışı paydaşlarının kurum hakkındaki izlenimleridir. Kurumsal imajı etkileyen en önemli unsur ise kurum kimliğidir. Kurum kimliği öğeleri olan kurum felsefesi, kurumsal dizayn, kurumsal iletişim ve kurumsal davranış, paydaşların zihninde kuruma dair izlenimler, görüntüler, algılar ve kanaatler oluşturur. Tüm bunların toplamı ise kurumsal imajı ifade eder.Bu araştırmanın amacı kurum kimliğinin kurumsal imaja etkisini, Antalya Trafik Denetleme Şubesi hizmet binasına gelerek hizmet alan paydaşların algılarına bağlı olarak ortaya koymaktır. Bu genel amaç doğrultusunda çalışmanın birinci bölümünde kurum kimliğinin tanımı, kapsamı, yapısı, kurum kimliği öğeleri incelenmiştir. İkinci bölümde ise imaj kavramı, tanımı, kapsamı, kurumsal imaj kavramı ve kurum kimliği öğelerinin kurumsal imaja etkisi ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise kolluk güçlerin örgüt yapısı ve kurum kimliği incelenmiştir . Çalışmanın son bölümünde ise kurum kimliğinin kurumsal imaja etkisini ortaya koymak için, Antalya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü'ne gelerek hizmet alan paydaşların kurum hakkındaki algıları, belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak anket kullanılmış; toplanan sayısal veriler, frekans dağılımı, korelasyon analizi ve faktör analizi ile değerlendirilmiştir.Araştırmada elde edilen bulgulara göre, Antalya Trafik Denetleme Şubesi hizmet binasına gelerek hizmet alan paydaşların kurum kimliği öğeleri olan kurum felsefesine dair olumlu algılarının güçlü olmadığı, kurumsal dizayna dair algıları olumluya yakın, kurumsal iletişime ve kurumsal davranışa ait algılarının ise olumsuz olduğu belirlenmiştir. Bu sonuçlar kurumsal imaja dair algılarla da paralellik göstererek, paydaşların kurumun imajına dair olumlu algı oranlarının güçlü olmadığı belirlenmiştir.