Özet:
Bir hizmet sektörü olan turizmin, tüm dünyada büyük bir hızla gelişme gösterdiği görülmektedir. Tüm dünya hizmet ticaretinin yaklaşık %30 `unu turizm sektörü tek başına oluşturmaktadır. Turizm bir sektörler kesiti olduğu için, bünyesinde irili ufaklı birçok hizmet sektörünü barındırdığı için, ülke ekonomilerine katkısı tam olarak hesaplanamamaktadır. Ticari olarak turizm, arz ve taleple yönetilen, talebin mevsimselliği, tüketicinin tercihinde beklenmedik değişimlerin tahmin edildiği ve çıkar çatışmalarının dengelenmeye çalışıldığı devamlı işlemleri içeren bir endüstridir ( Reynders, Vd. 1997 ). Türkiye'de turizm henüz bir endüstri halini alamamış, çok geniş bir sektör tanımından kurtulamamış olmakla birlikte, kriz dönemlerinde ne kadar önemli ekonomik yönünün olduğu önemle vurgulanmıştır.Dünya Turizm Örgütü tarafından hazırlanan Turizm Aktivitelerinin Uluslar arası Sınıflandırmasına ( SICTA ) göre, tamamen turizm hizmeti sağlamaya yönelik otel inşasından, bilgisayarlı rezervasyon sistemine kadar yaklaşık 70 adet faaliyet alanı tespit edilmiş olup, bir o kadar da kısmen de olsa turizme yönelik faaliyet alanı bulunduğu belirtilmektedir. Bu faaliyet alanlarının farklı öncelikleri vardır dolayısıyla da performans ölçüm kıstasları farklıdır.Turizm destinasyonlarının performansı birçok faktöre bağlıdır; coğrafi konum, ekonomik büyüme, iklim, ulaşım, vize ve göçmenlik politikaları gibi faktörler destinasyon performansını en çok etkileyen faktörlerdir.Bu çalışmada mikro, makro, içsel ve dışsal değişkenlere dayalı olarak Antalya Destinasyon'unun rakip destinasyonlar ile karşılaştırılması ve yapısal değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bunun için ulusal ve uluslar arası veriler değerlendirilecektir.