Özet:
Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin insan kaynakları yönetimi yeterlilikleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerini bulmak ve bu düzeyler arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını tespit etmektir. Böylece, eğitim kurumlarındaki yöneticilerin, günümüzün gelişen değerlerinden olan insan kaynakları yönetimi yeterliliklerine sahip olmasını sağlamak ve öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarını yükseltmek için, yetkililerle ve araştırmacılara öneriler sunulması amaçlanmıştır.Araştırmanın evrenini, 2008?2009 eğitim öğretim yılında Antalya il merkezi sınırları içinde bulunan ilköğretim okullarında görevli 369 yönetici ile 3980 öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Antalya il merkezinde oransız küme örnekleme yolu ile belirlenmiş 101 yöneticisi ile 403 öğretmeninden oluşmuştur.Yöneticilerin insan kaynakları yönetimi yeterliliklerine ilişkin veriler, araştırmacının geliştirdiği ve beşli likert tipi derecelendirme ölçeğine hazırlanmış 23 maddelik ?Yöneticilerin İnsan Kaynakları Yönetimi Yeterlilikleri Anketi? ile sağlanmıştır.Örgütsel bağlılığa ilişkin veriler, araştırmacının geliştirdiği ve beşli likert tipi derecelendirme ölçeğine hazırlanmış 17 maddelik ?Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığı Anketi? ile sağlanmıştır.Verilerin çözümlenmesinde; aritmetik ortalama, standart sapma, değişkenlerin ikili gruplamasında ttesti, üç veya daha çok gruplamada ise tek yönlü varyans analizi yöntemleri ile denetmenler arasındaki farklı görüşlerin kaynağının belirlenmesi için "LSD" anlamlılık testi uygulanmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkileri bulmada ise korelasyon analizi testleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular şunlardır:?Öğretmenlerin yöneticilerin insan kaynakları yönetimi yeterliliklerine ilişkin görüşleri ?orta? düzeyde iken yöneticiler görüşleri ?yüksek? düzeydedir.?İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin ve yöneticilerin, öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarına ilişkin görüşleri ?yüksek? düzeydedir.?İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin ve yöneticilerin, yöneticilerin insan kaynakları yönetimi yeterliliklerine ilişkin görüşleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarına ilişkin görüşleri arasında anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki vardır.