Özet:
Siyasal iletişim etkinlikleri içinde büyük bir öneme sahip olan seçim kampanyaları, teknolojinin gelişimine paralel olarak çeşitli kitle iletişim araçları kullanılarak yürütülmektedir. Günümüzde kullanım alanı giderek genişleyen internet, siyasal parti ya da adaylar tarafından yürütülen seçim kampanyalarında yaygın olarak kullanılmakta, seçim kampanyaları, parti ya da adaylara ait olan web siteleri üzerinden yürütülmektedir. Bu çalışmada Türkiye'deki siyasal partilerin web sitelerinden ne ölçüde yararlandığının ve kampanya stratejisinde web sitelerinin ne kadar etkin olduğunun ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda çalışmada, Türkiye'de 22 Temmuz 2007 Genel Seçimleri'nde seçime katılan partilerin web siteleri içerik ve tasarım yönünden incelenmiştir. Ayrıca partilerin web siteleri hakkında öğrencilerin tutumları uygulanan anket sorularıyla ölçülmüştür. Çalışmada elde edilen bulgulara göre, web sitelerinin ülkemizdeki partiler tarafından seçim kampanyasını destekleyici bir araç olarak kullanıldığı, kampanya stratejisinde etkin bir konumda olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca web siteleri üzerinde yapılan çözümlemeler sonunda, içerik ve tasarım özellikleri açısından büyük partilere ait web sitelerinin küçük partilere ait web sitelerinden daha iyi durumda olduğu gözlenmiştir.