Abstract:
Yabancı dil olarak İngilizcenin öğretimi, İngilizce dilinin tüm dünyada yaygın olarak kullanımının artması ile birlikte günden güne önemi artmış bir konudur. Bu kapsamda birçok araştırmacı nasıl daha iyi öğretebiliriz sorusuna yanıt bulmak için çalışmalar yürütmektedirler. Bu çalışmaların sonucunda yeni yöntem ve teknikler ortaya atmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı da Görev Temelli Dil Öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve derse yönelik tutumları üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla yürütülmüştür. Çalışmada yarı-deneysel yöntemlerden öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. Çalışmaya Erünal Sosyal Bilimler Lisesi Hazırlık sınıfında 2016-2017 Eğitim Öğretim yılında öğrenim gören 53 öğrenci katılmıştır. Katılımcılar uygun örneklem yöntemi ile belirlenmiştir. Hem nitel hem de nicel yöntemler ile veriler elde edilmiştir. Veri toplama araçları olarak akademik başarı testi, tutum ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 24 programında ANCOVA ve t-test kullanılarak analiz edilmiştir. Predictions/Tahminler teması belirlenmiş ve 8 hafta boyunca deney grubunda Görev temelli dil öğretimi ile tasarlanmış eğitim uygulanırken kontrol grubunda ders kitabında yer alan etkinliklere dayalı olarak işlenmiştir. Araştırmanın sonucunda Görev Temelli Dil Öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları ve İngilizce dersine yönelik tutumları üzerinde olumlu anlamda etkisi olduğu belirlenmiştir.