Özet:
Bu araştırmada ilkokul 3. Sınıf öğrencilerinin okuma motivasyonları ile ebeveynlerinin okuma motivasyonları incelenmiş ve çalışmadaki öğrencilerin okuma motivasyonları ile ebeveynlerinin okuma motivasyonları arasında bir ilişki olup olmadığına bakılmıştır. Araştırmanın alt problemlerinde ise öğrencilerin okuma motivasyonlarının cinsiyete, ebeveynlerinin eğitim durumuna, ebeveynlerinin yaş durumuna, ebeveynlerinin mesleki durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığına bakılmak istenmiştir. Tarama modeli esas alınarak yapılan araştırmanın kuramsal evrenini Antalya ili Konyaaltı ve Serik ilçelerinde bulunan iki ilkokulda 2017-2018 eğitim öğretim yılında öğrenim görmekte olan öğrenciler ve ebeveynleri oluşturmaktadır. Araştırmada belirlenen çalışılabilir örneklemi ise belirtilen okullarda öğrenim görmekte olan 101 3. sınıf öğrencisi ve ebeveynleri oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin okuma motivasyonlarını belirlemek için Yıldız (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan Okuma Motivasyonu Ölçeği (OMÖ) ve yetişkinlerin okuma motivasyonlarını belirlemek amacıyla Yıldız, Yıldırım, Ateş ve Çetinkaya (2013) tarafından Türkçeye uyarlanan Yetişkin Okuma Motivasyonu Ölçeği (YOMÖ) kullanılmıştır. Çalışma betimsel nitelikte olup tarama modelleri esas alınarak gerçekleştirilen araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre ebeveynlerin okuma motivasyonlarının çocukların okuma motivasyonları üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı görülmüştür.