Abstract:
Bu çalışmanın amacı, eğitsel oyunların ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin noktalama işaretlerini kullanma becerilerine etkisini ortaya çıkarmaktır. Çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılının birinci yarıyılında Antalya ili Alanya ilçesinde bulunan bir ilkokulun 4. sınıfında öğrenim görmekte olan iki 4. sınıf şubesi oluşturmaktadır. 4/C (20 öğrenci) sınıfı kontrol grubu, 4/E (20 öğrenci) ise deney grubu (eğitsel oyunların uygulandığı sınıf) olarak belirlenmiştir. Yarı deneysel modelle desenlenen ön test-son test kontrol gruplu bu araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen "Noktalama İşaretleri Uygulama Metni" kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına ön test olarak uygulanan bu ölçek ile öğrencilerin noktalama işaretlerini kullanma becerileri ölçülmüştür. Araştırmanın uygulama sürecinde 12 hafta boyunca deney grubundaki öğrencilere toplam 12 eğitsel oyun uygulanmıştır. Kontrol grubunda ise günlük eğitim-öğretim faaliyetlerine mevcut öğretim programına uygun olarak devam edilmiştir. 12 haftalık uygulama sürecinin sonunda her iki gruba da aynı ölçek son test olarak tekrar uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen veriler istatistiki bir programa aktarılmış ve veriler üzerinden araştırma soruları doğrultusunda Mann Whitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi uygulanmıştır. Yapılan çalışma sonucunda, eğitsel oyunların öğrencilerin noktalama işaretlerini kullanma becerilerini geliştirme konusunda önemli bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.