Özet:
Türkiye'de yaşama dâhil olan Suriyeli çocukların hayata ve yaşadıkları yere adapte olmaları sağlanmaya çalışılmaktadır. Bunu sağlarken de en büyük görev sığınmacı çocukları eğiten öğretmenlere düşmektedir. Türkiye Cumhuriyeti kimlik belgesini elde eden sığınmacı çocuklar, e-okul sistemine kayıtlı olarak, devlet okullarında eğitimlerine devam edebilmektedir. Ancak bu süreçte, uyum sorunu, dil sorunu, psikososyal sorunlar, davranış problemleri vb. pek çok sorun ortaya çıkmaktadır. Bir zorunluluk neticesinde ülkelerini terk ederek Türkiye'ye sığınan Suriyeli mülteciler kendileri için hazırlanan kampların dışında Türkiye'nin farklı şehirlerine dağılmışlardır. Antalya da Suriyeliler tarafından tercih edilen şehirlerden biridir. Bu çalışmada Antalya'nın merkez ilçelerinde (Aksu, Döşemealtı, Kepez, Konyaaltı, Muratpaşa) görev yapan ve Suriyeli öğrencisi olan Sosyal Bilgiler Öğretmenleri ile görüşülmüş, onların Suriyeli öğrenciler hakkındaki görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu araştırma nitel araştırma yöntemi ile oluşturulmuştur. Bu amaçla Antalya'nın merkez ilçelerinde görev yapan 20 Sosyal Bilgiler Öğretmeni ile görüşülmüştür. Araştırmada nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış olup, elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir.