Özet:
Bu çalışmanın amacı unutulmaz turizm deneyimi, destinasyon marka kişiliği, destinasyon aidiyeti, tatmin ve davranışsal niyet arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmaya konu edilen kavramlar arasındaki ilişkinin anlaşılmasının ilgili alanlarda çalışan akademisyenlere ve destinasyon yöneticilerine faydalar sağlayacağı düşünülmektedir. Bu çalışma öncelikle (i) unutulmaz turizm deneyimi, destinasyon marka kişiliği, destinasyon aidiyeti, tatmin ve davranışsal niyet ölçümlerinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracı geliştirerek; (ii) daha önce literatürde üzerinde çalışılmamış olan unutulmaz turizm deneyimiyle destinasyon marka kişiliği arasındaki ilişkiyi ortaya çıkararak ve (iii) Türk turistlerin unutulmaz turizm deneyimi, destinasyon marka kişiliği, destinasyon aidiyeti, tatmin ve davranışsal niyetleri arasındaki ilişkiyi inceleyerek literatüre üç alanda katkı sağlamaktadır. Araştırmadaki veriler, Antalya şehir merkezinde aktif faaliyette olan bir beş yıldızlı otelden anket yoluyla toplanmıştır. Yapısal eşitlik modeli ile 452 katılımcı üzerinden test edilen araştırma modelinde araştırmada kullanılan değişkenler arasında pozitif yönlü ilişki olduğu görülmüş olup bu ilişkilerin ışığında ilgili alanlarda çalışan akademisyenlere ve destinasyon yöneticilerine öneriler sunulmuştur.