Özet:
Türkiye gelişmekte olan ekonomiye sahip bir ülkedir ve gelişmiş ülkeler arasında yer alabilmesi için bulunduğu dönem koşullarına uyum sağlamış, başarılı girişimcilere ve yoğun girişimcilik faaliyetlerine ihtiyacı bulunmaktadır. Bu nedenle, Türkiye'de son yıllarda her açıdan girişimciliğin geliştirilmesi çalışmaları ilgi görmektedir. Özellikle girişimciliğin geliştirilmesinde girişimcilik eğitimlerinin önemli bir rolü olduğu düşüncesi, girişimcilik eğitimi olgusunu hem araştırmacılar hem de politika yapıcıların odaklandıkları bir mesele olarak ön plana çıkarmaktadır. Buna rağmen literatür incelendiğinde gerek tez gerekse makale ve diğer araştırma ve yayın türleri açısından büyük bir eksiklik söz konusudur. Kısaca girişimcilik eğitiminin koşulları, düzeyleri, içeriği vb. konularda bilgi üretimi yetersizdir ve bu konuda yeni araştırmalara ihtiyaç vardır. Bu çalışmada KOSGEB girişimcilik eğitimi alan bir grup katılımcının aldıkları eğitimin girişimcilik niyetleri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu incelemede Ajzen'in (1971) Planlanmış Davranışlar Teorisi temel alınmıştır. Çalışmada nicel bir araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Akdeniz Üniversitesi Girişimcilik ve İş Geliştirme Merkezinde (AKGİM), 09/2018-12/2018 tarihleri arasında KOSGEB girişimcilik eğitimi alan 260 kursiyer oluşturmaktadır. Katılımcıların aldıkları eğitimin girişimcilik niyetleri üzerindeki etkisini ölçmek için veriler yüz yüze anket yöntemi ile toplanmış, SPSS 25 paket programı ile istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları Planlanmış Davranış Teorisi boyutları olan algılanan davranışsal kontrol, öznel norm ve davranışa yönelik tutumun girişimcilik niyetinin oluşmasında etkin faktörler olduğu, girişimcilik eğitiminin tüm bu faktörleri olumlu yönde etkilediği, girişimcilik niyetinin oluşmasında doğrudan ve dolaylı olarak katkısının bulunduğu tespit edilmiştir.