Özet:
Dijital medya ile birlikte, siyasal, toplumsal ve ekonomik yaşamda birçok değişiklik yaşanmıştır. Siyasal iletişim teori ve uygulamaları da bu değişikliklerden etkilenmiştir. Genelde dijital medya özelde ise internet teknolojisinin etkilediği siyasal iletişim alanı, yöneten ve yönetilenler başta olmak üzere bütün siyasal aktörlere çeşitli kazanımlar sağlamıştır. Dijital siyasal iletişim olarak tanımlanabilecek bu durumun tartışılması, katılım ve demokrasi gibi kavramların yeniden anlamlandırılması açısından önem teşkil etmektedir. Dijitalleşme ile birlikte yeni bir siyasal iletişim söylemi oluşmuştur. Bu çalışmada, siyasal iletişimin dijital dönüşümü kapsamında, siyasal parti ve adayların internet mecrasındaki faaliyetleri ele alınmıştır. Çalışma kapsamında örneklem olarak, 31 Mart 2019 Yerel Seçimleri'nde Antalya Büyükşehir Belediye başkanlığına aday gösteren siyasal partiler ve onların gösterdikleri adayların internet siteleri incelenmiştir. İlgili internet siteleri içerik analizi yöntemi ile incelenmiş ve siyasal aktörlerin internet mecrasını ne yetkinlikte kullanabildikleri analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, siyasal parti ve adayların internet mecrasını önemsemekle birlikte, dijital kampanyalarda internet sitelerinden yeteri kadar faydalanamadıkları görülmüştür.