Abstract:
Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının demografik özelliklere (cinsiyet, üniversite ve sınıf) göre yazma duyarlılığı ile yazma başarıları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu çalışma ilişkisel tarama modelinde nicel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubu iki devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Anabilim dalı1., 2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören toplam 575 öğretmen adayından oluşmaktadır. Sınıf öğretmeni adaylarının yazma başarıları ile ilgili verileri yazmış oldukları yazılı metin ile yazma duyarlılığı ölçeği (YADÖ) ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizine başlamadan önce kayıp değerler ve uç değerler incelenmiştir. Veri setinde kayıp değer bulunmamaktadır. Uç değer incelemeleri sonucunda 19 katılımcı veri setinden çıkarılmıştır. Araştırmanın ilk üç alt amacına yanıt aramak için katılımcıların ilgili ölçeklerden aldıkları puanlar arasındaki korelasyonlar Pearson Momentler Çarpımı korelasyon katsayısı kullanılarak incelenmiştir. Cinsiyete ve öğrenim görülen fakültelere göre farklar ilişkisiz örneklemler t testi kullanılarak, sınıf düzeyine ve yazma duyarlılık düzeylerine göre farklar tek faktörlü ANOVA kullanılarak belirlenmiştir. iii Elde edilen bulgulara göre sınıf öğretmeni adaylarının: Orta düzeyde yazma duyarlılığı ve yazma başarısına sahip olduğu, Yazma duyarlılıkları ile yazma başarıları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu; Akdeniz Üniversitesi'nde öğrenim gören sınıf öğretmeni adaylarının yazma duyarlılıkları ile artışın yazma başarıları üzerinde anlamlı ilişki olmadığı görülürken Mehmet Akif Üniversitesinde ise istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu, Yazma duyarlılık düzeylerine göre yazma başarılarının farklılaştığı, Yazma duyarlılıkları ile yazma başarısı ölçeğinin alt boyutlarından alınan puanlar arasında anlamlı bir ilişki olduğu, Yazma duyarlılıklarının ve yazma başarılarının cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterdiği, Yazma duyarlılıklarının ve yazma başarılarının öğrenim gördükleri üniversitelere göre anlamlı farklılık gösterdiği, Yazma duyarlılıklarının sınıf düzeylerine göre anlamlı farklılık göstermediği ancak yazma başarılarının sınıf düzeylerine göre anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna varılmıştır.