Abstract:
Bu araştırma, pazarlama yazınında önemli bir konu olarak görülen sosyal medya pazarlamasına konusundadır. Son zamanlarda, sosyal medya, sadece kamu ve özel kuruluşlarda değil, iş dünyasında da popülerliği artan bir araç haline gelmiştir. Şirketler, işletmelerin markalarını genişletmeleri ve potansiyel müşterilerle iletişim kurmaları için bir giriş kapısı olduğundan, sosyal medyanın potansiyelininbüyük olduğunu kabul etmektedir. Her başarılı markanın kalbi, bir markanın büyümesini sağlayan önemli bir strateji olan pazarlamada yatmaktadır. Araştırmanın amacı, sosyal medya aracılığıyla pazarlama çalışmalarının marka ve satın alma niyeti üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma sonucları, sosyal medyayı düzenli olarak kullanan anket kullanıcılarına dayanmaktadır. Araştırma için veri toplamak amacıyla farklı ülkelerden sosyal medya kullanıcılarına farklı sosyal medya platformlarında anket dağıtılmış ve analiz için 292 geçerli cevap alınmıştır. Literatüre dayanarak, kavramsal bir model geliştirilmiş ve AMOS aracılığıyla yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak test edilmiştir. Sonuçlar, sosyal medya pazarlaması katılımının marka ilişki kalitesi üzerinde bir etkiye sahip olduğunu ve marka ilişkileri kalitesinin, marka aşkı ve öz benlik marka bağlantısı üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu göstermektedir. Sonuçlar aynı zamanda, özbenlik marka bağlantısı ile marka aşkı arasındaki pozitif ilişkiyi de sağlıyor. Ayrıca marka aşkı, marka sadakatine yol açmakta ve satın alma niyetini artırmaktadır. Sonuçlar, marka sadakatinin ödeme istekliliğini olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. Son olarak, marka sadakatı, satin alma niyetini olumlu yönde etkilememektedir.