Abstract:
Turizm endüstrisinde enformasyon sistemlerinin kullanımı giderek yaygınlaşmaktadır. Günümüzde enformasyon sistemleri turizm işletmeleri için rekabette önemli bir araç haline gelmiştir. Turizmin tüm sektörlerinde olduğu gibi seyahat aracılarında da kullanılan enformasyon sistemlerinin geliştirilmesinde, kullanıcıların beklentileri ve sistem hakkındaki performans değerlendirmeleri büyük önem taşımaktadır. Bu yüksek lisans tezinin amacı seyahat acentalarında kullanılan enformasyon sistemlerinin başarısını kullanıcı bakış açısından incelemektir. Bu amaçla ilk olarak ilgili yazın taraması ve konunun uzmanları ile yapılan görüşmeler doğrultusunda enformasyon sistem başarısının kullanıcı perspektifinden değerlendirilmesine yönelik bir ölçüm aracı geliştirilmiştir. Sonrasında önem-performans analizi yöntemi ile seyahat acentalarında enformasyon sistem kullanıcılarının sistem kalitesi, enformasyon kalitesi ve hizmet kalitesine (bilişim firmasının sağladığı destek hizmeti) yönelik niteliklere verdikleri önem ve bu unsurların performansı değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre kullanıcılar için seyahat acentalarında kullanılan enformasyon sistem başarısında en önemli faktörün bilişim firmasının sağladığı destek hizmeti kalitesi olduğu tespit edilmiştir. Yapılan analiz ile sistem başarısında önemli olan tüm niteliklerin önem ve performansı ortaya konmuştur. Analiz sonuçları sistemi geliştiren teknoloji firmaları için önemli ipuçları sunmaktadır. Çalışma sonuçlarının seyahat acentaları için geliştirilen enformasyon sistemlerinin kalitesinin artırılması için önceliklerin belirlenmesinde faydalı olacağı öngörülmektedir. Bunun yanında enformasyon sistem kalitesinin ölçümüne yönelik bir ölçüm aracı geliştirilmiş olması alanda çalışan akademisyenlere fayda sağlayabilir.