Özet:
Toplumsal cinsiyet kimlikleri, zamana ve içinde bulunulan toplum yapısına göre değişiklik göstermektedir. Küreselleşme ve popüler kültürün etkinliğiyle, toplumsal cinsiyet kimlikleri yeniden inşa edilmekte ve bu inşa sürecinde bireylerin tüketim aracılığıyla denetim altına alındığı düşünülmektedir. Bu araştırmada, popüler kültür bağlamında erkek dergilerinde oluşturulan erkek kimliği ve erkeklik kavramlarının araştırılması, bireylerin tüketim aracılığıyla şekillendirilme, edilgin bireyler haline getirilme isteği ile küreselleşme ve popüler kültür aracılığıyla oluşturulan ve genellikle Batı kaynaklı olan standartlaştırma isteği sonucunda erkek kimliğinde meydana gelen değişimler ve "ideal" olarak sunulan erkek kimliğinin incelenmesi, medya içerikleri aracılığıyla sunulan ve topluma, kültüre, zamana göre şekillenen toplumsal cinsiyet kavramı neticesinde "erkekliğin" yeniden inşa edilmesi sürecinin nasıl işlediği ve kitle iletişim araçları içerisinde önemli bir konuma sahip olan dergilerde erkeğin "nasıl" olmasına dair verilen mesajların okurlar tarafından nasıl algılandığı ve alımlandığının ortaya koyulması hedeflenmektedir. Bu amaçla, 12 katılımcı ile 30 sorudan oluşan görüşmeler yapılmakta ve bulgular popüler kültür, küreselleşme, tüketim kültürü ve toplumsal cinsiyet kimliği bağlamında incelenmektedir.