Abstract:
Bu çalışmada, Ausubel'in anlamlı öğrenme kuramında önerilen ön örgütleyicilerle öğretim stratejisinin 7. Sınıf oran orantı konularının öğretiminde akademik başarıya etkisi ve öğrencilerin oran orantı konularına yönelik tutumu araştırılmıştır. Çalışma 2017-2018 öğretim yılı Antalya ili Kepez ilçesi Ayşe Ahmet Atmaca Ortaokulu' nda 7/C ve 7/D sınıflarında öğrenim gören 60 öğrenciyle yapılmıştır. Araştırmada başarı yönünden birbiriyle aynı durumda olan 7/C sınıfı kontrol grubu ve 7/D sınıfı deney grubu olarak belirlenmiştir. Her iki grupta da 30 tane öğrenci bulunmaktadır. Deney grubunda Ausubel'in anlamlı öğrenme teorisinde önerilen ön örgütleyicilerle öğretim yapılırken kontrol grubunda geleneksel öğretim devam ettirilmiş olup düz anlatım yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır ve deneysel desenlerden öntest, sontest kontrol gruplu yarı deneysel bir modeldir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen oran orantı konusuna yönelik tutum ölçeği ve çoktan seçmeli oran orantı başarı testi ve açık uçlu oran orantı başarı testi kullanılmıştır. Başarı testi ve tutum ölçeği uygulama öncesi ve sonrasında her iki gruba uygulanmıştır. Elde edilen veriler istatistik programına aktarılarak analiz edilmiştir. Araştırmada verilerin analizi 0,05 anlamlılık düzeyinde bağımsız t-testi ve eşleştirilmiş t-testi ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan uygulamalar ve analizler sonucunda Ausubel'in anlamlı öğrenme teorisinde önerilen ön örgütleyicilerle öğretim stratejisinin 7. Sınıf oran orantı konularının öğretiminde akademik başarısında anlamlı bir fark yaratmadığı ve oran orantı konularına yönelik tutumda deney grubunda az da olsa bir düşüş olduğu ancak anlamlı bir fark olmadığı kontrol grubunda ise anlamlı bir fark olmadığı sonucuna varılmıştır.